Michelle Haspel

 

 
office: Czernyring 22/11-12, room 439
e-mail:
phone: +49 6221.477.791
fax: +49 6221.477.769
current position  

External doctoral candidate at the Heidelberg University of Education and marketing officer at the National Institute for Science Communication (NaWik)

     
     

 projects:

 

Publications & Presentations:

Filter by year:



Filter by kind:
           


Search for:

Publications:

Zeitschriftenbeiträge

2015 Ditter, R., Haspel, M., Jahn, M., Kollar, I., Siegmund, A., Viehrig, K., Volz, D., Siegmund, A.
Geospatial technologies in school - theoretical concept and practical implementation in K-12 schools
In: International Journal of Data Mining, Modelling and Management (IJDMMM): FutureGIS: Riding the Wave of a Growing Geospatial Technology Literate Society, Vol. 7, No. 1, S. 3-23
2011 Siegmund, A., Jahn, M., Haspel, M.
„GLOKAL Change“: Geography meets Remote Sensing in the Context of the Education for Sustainable Development
In: European Journal of Geography, H. 2, S. 21-34
2010 Haspel, M.
Wann ist der Gipfel erreicht? - Ressourcennutzung und Veränderungen im Hochgebirge am Beispiel von Lesotho bewerten lernen
In: Praxis Geographie, H. 10, S. 24-29
2010 Jahn, M., Haspel, M., Ditter, R., Siegmund, A.
Tagebau im Satellitenbild. Landschaftswandel im Rheinischen Braunkohlenrevier unter dem Aspekt von Nachhaltigkeit
In: Praxis Geographie, H. 7, S. 42-45
2009 Haspel, M.
Dubai - ein Wüstenstaat der Superlative
In: Praxis Geographie Extra - Praxis Blätter 7.-8. Klasse, S. 53
2009 Olehowski, C., Haspel, M.
Die Ziege ist an allem Schuld - Desertifikationserscheinungen am Beispiel der Kapverden
In: Praxis Geographie, H. 6

Buchbeiträge

2013 Haspel, M., Jahn, M.
„GLOKAL Change“: Mit Satellitenbildern nicht nachhaltige Entwicklungen bewerten lernen
In: Michel, U., B. Siegmund, A., Ehlers, M., Jahn, M., Bittner, A. (Hrsg.): Digitale Medien in der Bildung für nachhaltige Entwicklung, Potentiale und Grenzen, S. 59-67
2013 Jahn, M., Haspel, M.
Was macht „gute“ BNE aus? - Auf der Suche nach zentralen Kriterien von Gestaltungskompetenz
In: Michel, U., B. Siegmund, A., Ehlers, M., Jahn, M., Bittner, A. (Hrsg.): Digitale Medien in der Bildung für nachhaltige Entwicklung, Potentiale und Grenzen, S. 88-94
2012 Jahn, M., Haspel, M., Siegmund, A.
„GLOKAL Change“: Mit digitaler Geoinformation globale Umweltveränderungen verstehen und bewerten lernen.
In: Hüttermann, A., Kirchner, P. Schuler, S, Drieling, K. (Hrsg.): Räumliche Orientierung, Karten und Geoinformationen im Unterricht. Geographiedidaktische Forschungen. Band 49, Braunschweig, S. 281-289
2011 Haspel, M., Siegmund, A.
Pflanzen als Indikator für Klimaveränderungen auf der Baar
In: Verein für Geschichte und Naturgeschichte der Baar (Hrsg.), Band 54: Schriften der Baar, Donaueschingen, S. 121-132
2011 Jahn, M., Haspel, M., Siegmund, A.
„GLOKAL Change“ - a Learning Platform Designed to Foster Evaluation Competence by Applying Remote Sensing Data
In: Jekel, K., Koller, A., Donert, K., Vogler, R. (Hrsg.): Learning with a GI 2011. Implementing Digital Earth in Education, Berlin & Offenbach, S. 194-203

Beiträge in Konferenzbänden

2010 Jahn, M., Haspel, M., Siegmund, A.
Using remote sensing data in the context of the education for sustainable developement.
30. EARSeL Symposium: Remote Sensing for Science, Education and Culture, 31. - 3. Juni 2010, Paris, S. 731-738
2009 Naumann, S., Siegmund A. (geb. Wolf), Ditter, R., Haspel, M., Kollar, I., Siegmund, A.
Satellitenbilder in der Schule - von der Theorie zur praktischen Anwendung
Zukunft mit Tradition, Vorträge, 29. Wissenschaftlich-Technische Jahrestagung der DGPF vom 24.-26- März 2009, Universität Jena, Publikationen der Deutschen Gesellschaft für Photogrammetrie, Fernerkundung und Geoinformation e.V., Bd. 18, Deutsche Gesellschaft für Photogrammetrie, Fernerkundung und Geoinformation (DGPF) e.V., Oldenburg
2009 Naumann, S., Siegmund, A. (geb. Wolf), Ditter, R., Haspel, M., Jahn, M., Siegmund, A.
Remote sensing in school - theoretical concept and practical implementation
International society of photogrammetry and remote sensing, Proceedings of the ISPRS working group VI/1 - VI/2 E-Learning Tools, Techniques and Applications, International archives of photogrammetry, remote sensing and spatial sciences, Vol. XXXVIII-6/W7, CD-ROM

Vorträge:

2011 Jahn, M., Haspel, M., Siegmund, A.
"GLOKAL Change" - a Learning Platform Designed to Foster Evaluation Competence by Applying Remote Sensing Data.
In: GI_Forum 2011. Symposium and Exhibit Applied Geoinformatics with Learning with GI. GI Community in Focus
2011 Jahn, M., Haspel, M., Siegmund, A.
"GLOKAL Change": Geography meets Remote Sensing in the Context of Education for Sustainable Development
In: European Association of Geographers Annual Meeting
2011 Jahn, M., Haspel, M., Siegmund, A.
„GLOKAL Change“: Mit digitaler Geoinformation globale Umweltveränderungen verstehen und bewerten lernen.
In: HGD-Symposium „Räumliche Orientierung, Karten und Geoinformation im Unterricht“
2010 Haspel, M.
Satellitenbilder lesen lernen - eine Studie zu den Förderungspotenzialen des Einsatzes von Fernerkundung in der Schule (Posterpräsentation)
In: HGD Symposium „Geographische Bildung: Kompetenzen in Forschung und Praxis“
01.10.2010 Haspel, M., Jahn, M., Siegmund, A.
Globale Umweltveränderungen anhand von Satellitenbildern lokal bewerten lernen
In: Bildungskongress Globales Lernen 2010 - Globales Herausforderungen
2010 Jahn, M., Haspel, M., Siegmund, A.
"GLOKAL Change": An Interactive Geoscience Approach Contributing to the Education for Sustainable Development
In: 6th Quadrennial Conference of the International Geoscience Education Organization
01.06.2010 Siegmund, A., Jahn, M., Haspel, M.
Using Remote Sensing Data in the Context of the Education for Sustainable Development
In: EARSeL Symposium - Remote Sensing for Science, Education, and Natural and Cultural Heritage
2009 Haspel, M.
Satellitenbilder lesen lernen - eine Studie zu den Förderungspotenzialen des Einsatzes von Fernerkundung in der Schule (Posterpräsentation)
In: Deutschen Geographentag
Choose your language: deutschenglish
Contact | Directions | Networks | News | Imprint